چای جو(보리차 | boricha)

تاریخ ارسال : 1400/01/06

چای جو یک نوشیدنی محبوب در کره ، ژاپن و چین است که به فواید سلامتی از جمله کاهش وزن ، تنظیم قند خون و غیره است.

چای جو

چای جو کره ای یا چای جو برشته گفته می شود.نوشیدنی سرد و گرم در آسیا است. در کره این نوشیدنی بوریکا (بوری به معنی جو و چا به معنای چای) نامیده می شود. در ژاپن به این نوشیدنی موگیچا و در چین به نوشیدنی دامای چا یا مای چا گفته می شود.ماده اصلی موجود در چای جوالبته جو بوداده است. جو یک غله کامل است که در سراسر جهان کاشته می شود. جو به دلیل داشتن فیبر زیاد و طعم ملایم در بین افراد سالم مصرف می کند . استفاده از این دانه در دستور العمل ها آسان است و برای تولید نان ، غلات استفاده می شود ، همچنین تخمیر می شود و در تولید برخی از نوشیدنی های الکلی مانند آبجو و نوشیدنی های مقطر استفاده می شود.عطر و طعم چای جو اغلب به عنوان سبک و مغزدار توصیف می شود. با این حال ، برخی از سازندگان چای کره ای ذرت بو داده را در دستور کار خود برای تقویت شیرینی قرار می دهند.

مزایای چای جو

تسکین درد معده،کاهش اختلالات خواب و سایر مشکلات مربوط به خواب،کاهش یبوست،درمان سرماخوردگی،جلوگیری از پوسیدگی دندان،به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کند،بهبود کاهش وزن ،کاهش کلسترول.تحقیقات بسیار کمی در مورد چای جو انجام شده است که این ادعاهای بهداشتی را تأیید کند. علاوه بر این ، بسیاری از مزایای ذکر شده (به ویژه آنهایی که به سلامت گوارش و کاهش وزن مربوط می شوند) بر اساس مزایای جو به عنوان یک غلات کامل برای سلامتی است.جو پر از فیبر است و می تواند نظم را بهبود بخشد و به رژیم های غذایی کمک کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشند و کمتر غذا بخورند. اما این فواید خوردن فیبراز خوردن غلات کامل جو حاصل می شود.

طرز تهیه چای جو

حدود دو قاشق غذاخوری جو بو داده را به یک قابلمه متوسط ​​(هشت فنجان) آب اضافه کنید و بگذارید تا جوش بیاید.حرارت را کم کنید تا آرام بجوشد و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بسته به سلیقه شما بپزد. آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک شود.چای جو را دوباره گرم کنید تا به عنوان یک نوشیدنی گرم چای سرو شود یا آب جو را در یخچال قرار دهید و به صورت سرد سرو کنید. و برای عطر و طعم بیشتر ، مقدار کمی لیمو یا شیرین کننده (مانند عسل یا شکر) به چای اضافه می کنند. ادویه هایی مانند هل را می توان به نوشیدنی گرم یا سرد نیز اضافه کرد.